Motywacje zdrowotne w social media

W przestrzeni publicznej cyklicznie pojawiają się narzekania na zły wpływ korzystania z Internetu, a w szczególności z mediów społecznościowych. Jednak warto zauważyć ich pozytywną stronę. Social media znacząco przyczyniły się do powstania obecnej mody na zdrowe odżywianie się i uprawianie sportu, a w szczególności na bieganie i ćwiczenie na siłowni.

Moda na bycie fit

Od kilku lat możemy zauważyć w Polsce ogromny wzrost zainteresowania zdrowym trybem życia. Dzisiaj nawet w małych sklepach możemy znaleźć półki ze zdrową żywnością, rano i wieczorami można zauważyć biegających ludzi ze wszystkich kategorii wiekowych, a nawet w mniejszych miejscowościach znajduje się kilka siłowni i ciągle powstają nowe. Polskie społeczeństwo idzie zgodnie ze światowym trendem dbania o własne ciało i zdrowie. Porównując obecny stan z latami dziewięćdziesiątymi, dokonała się w naszym kraju prawdziwa rewolucja. Oczywiście miało na to wpływ znaczne wzbogacenie się społeczeństwa w tym okresie, ale również wzrost jego świadomości. A w propagowaniu zdrowego trybu życia ogromny udział miały media, w szczególności media społecznościowe. Impuls do tej zmiany popłynął od celebrytów, którzy coraz głośniej zaczęli, także za pośrednictwem Internetu, mówić o dietach, które stosują i o ćwiczeniach, które pozwoliły im wrócić do formy. Reklama troski o swoje zdrowie zaczęła zataczać coraz szersze kręgi. Moda na rockandrollowy styl życia przeminęła, teraz modne jest bycie fit.

Lewandowska i Chodakowska

W Polsce ogromne zasługi w tej kwestii ma małżeństwo Lewandowskich. Najlepszy polski piłkarz i jego żona była mistrzyni Europy w karate, znani są z promowania zdrowego trybu życia. Pomaga w tym ich aktywność w mediach społecznościowych, szczególnie Anny Lewandowskiej, która prowadzi fanpage healthyplanbyann. Zebrał on prawie 1,5 miliona polubień i można tam znaleźć przepisy na zdrowe potrawy, prezentacje ćwiczeń na różne części ciała i zaproszenia na obozy treningowe prowadzone przez byłą sportsmenkę. Inną wpływową osobą promującą taki styl życia jest Ewa Chodakowska, najbardziej znana polska trenerka fitness. Jej strona na Facebooku ma ponad 2 miliony polubień i oprócz treści pokazywanych przez Annę Lewandowską, umieszczanie są na niej zdjęcia przemian fanek Chodakowskiej, które skorzystały z jej porad i straciły zbędne kilogramy. Ogromna popularność, którą zdobyły obie panie, stała się inspiracją dla wszystkich dietetyków i trenerów w Polsce. Prowadzenie fanpage stało się właściwie obowiązkowe w tej branży i nastąpił ich prawdziwy wysyp. Mniejsi trenerzy prowadzą je sami, u tych najpopularniejszych często robi to zatrudniona agencja social media, której zadaniem jest zebranie jeszcze większej liczby fanów i zrobienie jeszcze większych zasięgów. Należy bowiem pamiętać, że promowanie zdrowego trybu życia to nie tylko pożyteczne społecznie zajęcie, ale również świetny biznes. – W ostatnich latach odnotowaliśmy znaczny wzrost liczby klientów z szeroko pojętej branży fitness. W obliczu dużej konkurencji coraz więcej trenerów szuka pomocy profesjonalistów w prowadzeniu swoich profili w mediach społecznościowych. Dzisiaj nie wystarczy mieć konto na Facebooku, trzeba również umiejętnie je prowadzić – mówi Kamil Jankowski z agencji social media Think Things.

Zdjęcia jedzenia na Instagramie

Dzięki mediom społecznościowym powstał efekt kuli śniegowej. Osoby, które podjęły decyzję o zmianie trybu życia, zaczęły chwalić się tą decyzją i jej efektami na Facebooku i Instagramie. W ten sposób ich znajomi, którzy mogli nie być do tej pory zainteresowani sałatką z jarmużu i ćwiczeniami na tylne partie ciała, zaczęli być zalewani takimi zdjęciami i postami. Robienie zdjęć jedzenia i publikowanie ich na Instagramie przybrało monstrualne rozmiary i stało się jednym z symboli tego serwisu i przedmiotem żartów. Jednak odegrało rolę edukacyjną, marketing szeptany w nowoczesnej wersji sprawił, że coraz więcej osób zaczęło się interesować zdrowym trybem życia.

Wpis powstał dzięki współpracy z https://thinkthings.pl/social-media/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *